Téma: Únor
Druhý měsíc – Únor krátký,
Pouští zimu svými vrátky.
„Moje milá, přišel čas,
Jaro přijde mezi nás
Podtéma tohoto měsíce:
1. I když jsme jen malé děti, už umíme třídit smetí…
(ekologie)
2. Potůček si naříká, že mu voda utíka…
(význam vody v životě člověka)
3. Pojďte dál, pojďte dál už začíná karneval…
(Masopust)
4. Až já budu velká(ý) bude ze mě…
(povolání, zaměstnání, řemesla)
Socializace:
- uplatňovat základní zdravotně – preventivní návyky (starat
se o osobní hygienu, umět stolovat, oblékat se, obouvat),
- vzájemná kooperace – příprava na Masopustní rej (výzdoba,
masky, soutěže…),
- vztah k zimní přírodě a ochraně životního prostředí během
zimního období.
Jemná motorika + grafomotorika:
- cvičení koordinace pohybů celého těla,
- cvičení jemné motoriky prstů – zavazování tkaniček
(předškoláci),
- procvičování horního oblouku (hry se sněhem),
- kresba lidské postavy (správný úchop tužky).
- cvičit dotyky hrotu tužky s papírem (krmíme ptáčky),
- Ukolébavka - kreslíme vázaný spodní a horní oblouk,
- kreslíme vodorovné čáry,
- práce s modelovací hmotou a kinetickým pískem,
- střihání + lepení kontejnerů z barevného papíru.
Jazyková chvilka:
- seznámení s Masopustem – zvyky, průvod, masky….,
- rozvoj slovní zásoby – vyprávění zážitků z Masopustního
reje,
- popsat jednoduchou činnost, spojit s pohybem (vaření,
míchání…),
- volné vyprávění podle obrázků,
- hra Na ozvěnu: výdech spojený s vyslovením 2 – 3 slov,
- báseň: Masopust, Masopustní veselice, Nepořádek
- „Příroda prosí, nebuďte sloni“ – diskuse na téma ochrana
životního prostředí,
druhy kontejnerů (podle barvy) + jejich funkce
- IAT – „Kostičky“ – Odpady se hromadí, převyprávět příběh
- DH – „Nakrm nás a vyhraješ…“
Hudební chvilka:
-„Medvědí trápení“ – seznámení s textem a melodií nové písně,
- Holka modrooká – nácvik písně + poskoky do rytmu z jedné
nohy na druhou,
- „Masopustní rej“ – zdokonalování rytmické pravidelnosti při
taneční improvizaci,
- opakování písní s doprovodem hudebních nástrojů (Krávy,
krávy…),
- Kalamajka – nácvik písně, seznámení s tanečkem (nácvik
výkopu otočení za L a P rukou),
- Běžela ovečka, Až já budu velká… - pohybová improvizace
s důrazem na tempo, dynamiku a rytmus,
- píseň: To je zlaté posvícení…, Třídíme odpad
- seznámení a hra na Boowhackers,
- taneční hry.
Četba:
- „Koblížek na vandru“ – pohybové i slovní vyjádření postavy,
- „Ve školce mají maškarní ples“ – vyjádření postavy, situace
a nálady postav,
- Celkem šťastná pohádka z odpadů,
- O chlapečkovi, který netřídil odpad.
Matematické představy:
- „3x denně“ – procvičování časových pojmů (ráno, v poledne,
večer), třídění a řazení obrázků podle zadaného úkolu,
- porovnávání menší X větší,
- „Koláče“ - procvičení číselné řady 1 – 6 + (pracovní list),
půlení koláče,
- řazení předmětů podle velikosti, podle daného kritéria
(kontejnerů),
- rozpoznávat geometrické tvary,
- třídění podle počtu, barev, tvarů,…
- Barevné skládačky - skládání obrazců, skládání podle
velikosti,
Pohyb + pohybové hry:
- „Když se natáhnu…“- protahovací a posilovací cvičení,
- jízda na ježdících, koulovaná,
- chůze ve sněhu, chůze po cestičkách ve sněhu, vyšlapávání
bludišť – lokomoční pohybové činnosti, střídání běhu s chůzí,
- „Jóga pro děti“ – relaxační cvičení při hudbě,
-„Nafukování balónku“ - dechová cvičení (zadržování dechu,
pomalý výdech,…),
- PH: Masopust, Na zrcadlo, reakce na slovní instrukce,
- obratnost – krátké výdrže ve stoji jednonož, poskoky na
místě jednonož,
poskoky z místa jednonož, kolébka, správné držení těla,
- cvičení na žíněnce – uvědomění si vlastního těla,
- „S odpadem do kontejneru“ – překážková dráha, různé
obměny chůze,..
Tvořivé ruce:
- výzdoba MŠ – barevný krepový papír – motivovaná práce
podle instrukcí (procvičení základních barev),
- „Masopustní výzdoba“ – společná výzdoba prostor MŠ,
- „Kdo se schovává pod maskou?“ – výroba obličejových
masek (vybarvování, vystřihování, skládání papíru),
- výroba kontejneru z papírových krabic, barvení a
nalepování obrázků podle druhu odpadu,
- „Kontejnery“ - malování temperovými barvami.